Laptop Rosak Lagii

                    Hop hoii......Assalamualaikumm sahabat2 kaliann~:D
dah lame ugak x update Blog nihh....hihii ari mulia bulan muliaa,oky entry utuk bulan september 012 nih saya rase nk update sal info berguna laa sperti ilmu agama,buku2,magazine and etc..
**(myb dah dpt ilham kot bab bln nih dah x der cuty so asegment haa yg blambakk),,hahaa....:D

OH yaaa................
n satu ag sbab nyaa.....arrh laptop saya rosakk laa pulakk,,ape yg rosakk ekk....alaa macam biasa laa kalo x adapter cajer yg rosakk loL =.=



p lowyat aritu saja2 an nk serve....huh skali tnyee harga barag tu saja dah RM120 .....Whatt ??? mahal nyaa......tuu lom skali board nyaa mesty beratus2 an n tokey tu ckp kalo ciap pasang hrga sama jugakk..,,aissh mahal tol an......   so.....saya ambik kptusan baikk baiki sendiri....(dlm aty apa guna nyaa aq blajar eletronik n trobleshooting slama nih)oky....fstt tryy hbs bukak laptop ku nih...
2 3 kali jugakk cari problem component ape yg rosakk......

lastt skali haaa nih diee........



**rosak sbab aderr open circuit..so power x der supply to board,,so solution  yee saya solderr kasi ttup smle yg open tuu....haaa setell dah,,huhuu....

kesimpulanyaa.....kalo kita adar ilmu apa kata kita guna x elok simpan lama2 nati x guna jugakk an.,n kalo orang yg aderr ilmu lebih tuu patut kite kongsi2 lah bersama yee.....moga ilmu tuu berkat untuk korang n diri saya jugakk...


oky kali nih sy nk kongsi berapa buku2 yg besstt utuk korang ekk...

Antara Magazine yg saya akan letak dalam Blog nih ::

1-  Electronik Book
2-  Photoshop Book
3-  Meditation Book
4-  Photography Book

tu saja stakat nih laa....Harap korang guna ilmu elok2 yew...enjoyy
**saya akan update jika ada2 sumberr yg saya dapat kalo ia bergunaa




Thank you....^_^



0 komen dak cute:

sila komen yew

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...